هموروئید

هموروئید یا بواسیر همان سیاهرگ های واریسی در مقعد یا راست روده است. تمام انسان ها دارای بواسیر هستند و این یک چیز غیر طبیعی نیست.

برخی دلایل بروز بواسیر عبارتند از:

استرس
یبوست مزمن
رژیم کم فیبر
بالارفتن فشار خون
عارضه های کبدی
علل بروز بواسیر

بواسیر سرطانی نمی شود، ولی سرطان هایی وجود دارند که با #بواسیر اشتباه گرفته می شوند. بواسیر و سرطان روده هر دو علائم مشابهی دارند. هر دو بیماری با خونریزی و درد همراه هستند. بیمار با مشاهده ی علائم فکر می کند که بواسیر دارد و موضوع را جدی نمی گیرد. در صورتی که بیماری وی توده ی سرطانی بوده و خبر نداشته است. بنابراین هرگاه دچار خونریزی مقعدی شدید یا در مقعد خود توده ای را لمس نمودید، حتما به پزشک مراجعه نمایید تا معاینه شوید و احتمال سرطان رد گردد.

برخی از علائم بواسیر عبارتست از:

احساس ناراحتی در قبل و بعد از دفع مدفوع
خونریزی از مقعد
احساس کشیدگی و سنگینی در اطراف مقعد
احساس خارش
ایجاد برآمدگی هایی در اطراف مقعد
چنانچه شما می دانید از لحاظ ژنتیکی مستعد ابتلا به بواسیر هستید، بایستی موارد پیشگیری را رعایت نمایید تا به بیماری بواسیر مبتلا نشوید.

 

 

برخی راه های پیشگیری از بواسیر عبارتند از:

مصرف فیبر بالا: غلات، میوه جات و سبزیجات بیشتری مصرف نمایید. این کار سبب می شود مدفوع شما نرم شده و حجم آن افزایش یابد که این قضیه همچنین می تواند باعث بشود که برای دفع زور کمتری بزنید.
آب زیادی را مصرف نمایید: روزانه بین ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید. این کار کمک می کند که مدفوع شما نرم شده و به راحتی دفع بشود.
مکمل های غذایی میل نمایید. خیلی از افراد میزان فیبری را که یک فرد به صورت روزانه نیاز دارد، مصرف نمی کنند. طی تحقیقات انجام شده مصرف این مکمل ها می تواند با نرم کردن مدفوع، علائم بیماری #بواسیر را بهبود ببخشد. البته ذکر این نکته الزامی است که در صورت استفاده از این مکمل های غذایی، بایستی که حتما، روزانه ۸ لیوان آب بنوشید. در غیر این حالت، مصرف آن ها می تواند باعث بدتر شدن یبوست شما گردد.
ورزش نمایید. فعالیت بدنی می تواند فشارهای وارد آمده به رگ ها را که در اثر نشستن یا ایستادن های طولانی ایجاد می شود را کاهش بدهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *