سندروم کانال کارپ

سندروم کانال کارپ

سندروم کانال کارپ، سندرومی نسبتا شایع است و خانم ها را ۲ برابر بیشتر از آقایان درگیر می کند. بیشتر افراد درگیر میانگین سنی ۵۴ سال را دارند.
سندروم کانل کارپ شایع‌ترین بیماری در زنان خانه دار است که مهم‌ترین علت آن استفاده زیاد از دست‌ها برای شستشو در طول شبانه روز است. این سندرم معمولا در زمان پیش از عید که زنان می‌خواهند تمامی‌ ‌کارهای منزل را در کمترین زمان به پایان برسانند، شایع‌ ‌می شود.این بیماری با علایم گزگز کردن در نیمه های شب آغاز شده و با بی‌حس شدن انگشتان دست، موجب بی خوابی افراد مبتلا به این بیماری می‌ ‌شود‌.
همچنین کاربران رایانه، افرادی که حرکات تکراری با مچ دست انجام می دهند مانند نجاران، خیاطان و یا مادرانی که به تازگی صاحب فرزند شده اند بیشتر از سایر افراد در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار دارد. در صورت عدم درمان مناسب و به موقع حس انگشتان دست بطور دائمی کاهش یافته و به یک آسیب ماندگار تبدیل شود.

برای پیشگیری از بروز این سندرم باید سعی کرد ضمن‌ ‌کاهش فعالیت‌هایی که از طریق دست صورت می‌گیرد، کارهای روزانه به گونه ای برنامه ریزی شود که زمانی را هم به استراحت و نرمش دادن دست ها اختصاص داد.
فیزیوتراپی یکی از روش های موثر و ضروری در بهبود این بیماری و افزایش قدرت دست و تخفیف علائم می باشد و احتمال بروز مجدد عارضه در آینده را کم می‌کند.‌

با پزشکان ما آشنا شوید

فیزیوتراپیست نادری

دکتری فیزیوتراپی

فیزیوتراپ

درخواست وقت ملاقات